tisdag 26 oktober 2010

Ett nytt världskrig varje dag

Japp så står det till här just nu.....

Ett nytt världskrig varje dag......Alltså allt man yttrar får oanande konsekvenser och gör så att en liten bomb briserar. Jag hoppas verkligen att detta är ännu en liten trotsperiod för jag är slut. Orkar inte med detta eviga bråkandet.

Några klassiska Leia citat som allt som oftast leder till bråk eller klassiska citat som uppstår under bråkandet

"Mäh jag sa föööörst" där spelar det egentligen ingen roll vem som pratar hon är fast övertygad om att hon sa först oavsett vad!! Och redan där urartar det eftersom då är hon så övertygad om att hon sa först och hon köper inget annat!!

"Sluta skäll" Det där får man kastat i ansiktet på sig oavsett vilket tonfall man har uttalat sig i. Det huvudsakliga  där är väl att gillar hon inte vad man har att säga då "skäller" man.

"Du älskar inte mig, du önskar att jag var död" Det där är dödsstöten, den går direkt mot hjärtat och du har inte en chans att värja dig. Där spelar det egentligen ingen roll hur arg man är det är ju självklart att man inte önskar att det lilla livet var död. Men samtidigt vet hon att "kriget" får en helt ny vändning där hon har övertaget!!!

" Du är dum och världens sämsta mamma" Det där är dödsstöt nummer 2 och den där borrar sig också rätt in i hjärtat och gör att en liten bit av en dör. Inte bokstavligt då kanske men det gör ont!!!

Är inte alltid lätt att vara världens bästa mamma. Helst inte när man är inne på världskrig 200. Humöret tryter väldigt samt, man är trött och ständigt samma återkommande saker som ältas om och om igen.

Saker som man kanske kvällen innan hade klarat ut. Dottern var väldigt förstående och det skulle inte upprepas bla bla bla och det gjorde det inte mer den kvällen men istället kör vi repriser dag efter dag efter dag.

Japp jag vet redan nu att detta är rena semestern mot tonårstrotsen men jag måste bara få gnälla lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar