torsdag 25 mars 2010

Brandövning i strumplästen

Jajamen det e Angie i ett nötskal. Satt i godan ro och jobbade efter lunchen och sörplade på en kopp kaffe och viftade med tårna under skrivbordet. Japp jag hade tagit av mig mina stövlar för jag blev så varm efter att ha flängt runt på stan. Och helt plötsligt börjar det att väsnas som faaaan. Anzi och jag tittar på varandra och bara "jaha brandalarmet, behöver man gå ut eller vad e det frågan om?" Efter lite om och men så märkte vi att folk började röra sig utåt, jaja det e väl bara till att masa sig ut tänkte vi. Tog min mobbe och så begav vi oss mot utgången. Kom på medans vi var på väg att fan också jag hade ju inga skor på mig och ingen tjock tröja heller för den delen, bara ett linne. Och när vi väl var ute ur byggnaden så begav sig alla till andra sidan gatan och jag fick ju snällt knata med där i bara strumpor. Mina arbetkompisar tyckte att jag var ett praktexemplar som hade tagit detta på fullaste allvar och gått ut som jag var (japp det var såklart bara en övning) Hahaha!!
Jobbigt om det hade variit på riktigt för jag tog inte med mig min väska eller nånting alls med mig ut.....
Det var nog det mest spännande som hände på hela dagen tror jag :D

Just det på eftermiddagen ringde pappa mig i full panik, mamma hade ringt till honom, hon hade blivit av med sin mobbe :( så pappa undrade om jag kunde hjälpa honom att få fram ett nummer så att han kunde spärra kortet men jag sa att jag kunde fixa det. Hoppas verkligen att ingen har hunit ringa på telefonen innan hon upptäckte att den var borta. Jobbigt att man inte kan få tag på henne direkt bara :(. Men verkligten tur att det inte var ngt allvarligare än så, jag fick änna hjärtat i halsgropen när pappa ringde för jag hörde på honom att det hade hänt ngt....

Näää nu skall jag duscha håret på lill busa.

Ha en fin kväll i det underbara vädret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar