tisdag 18 januari 2011

Leia busa

Idag när jag kom hem så upptäckte jag efter en stund att Leias lugg såg betydligt kortare ut än vad den hade gjort en annan dag och lite ojämnt klippt dessutom. Så jag frågade henne vem som klippt luggen på henne.

Leia - Amen mamma det gjorde ju duuuuuu
Jag - Nää Lelia det gjorde jag inte, jag klippte det övriga håret men luggen ville jag inte klippa
Leia - Jag vet inte, jag kommer inte ihåg
Jag - Klippte du dig själv Leia?
Leia (ledsen) - Näääääää
Jag - Ok

En timme senare tar jag upp diskussionen igen när busa har lugnat sig och är någorlunda glad

Jag - Säg nu Leia jag blir inte arg, klippte du luggen själv?
Leia - Jaaa det gjorde jag
Jag - Vart klippte du luggen nånstans då?
Leia - Inne i mitt rum
Jag - Men du har väl ingen sax i ditt rum?
Leia - Jooo det har jag, barn saxen

Och sensmoralen av denna konversationen är......... Låt inte den femåriga dotter ha en sax inne i sitt rum ens om det är en barnsax =o)












Bildbevis (Leias lugg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar