måndag 17 januari 2011

Utslagen i soffan

Ojoj vilken hektisk dag det har varit och den gck fort, lite för fort tycker jag nog. Hann inte riktigt med allt som jag skulle viljat idag. Men men veckan är ju långt ifrån slut så jag skall nog hinna få ordning på mina grejjor innan veckan är till ända.

Körde faktiskt ett litet träningspass när jag kom hem också. Duktiga jag!! :) Har faktiskt gått ner 0,7 kg sen i torsdags så det känns ju lite roligt faktisk. Tror att det beror på att jag har försökt tänka på vad jag äter och hur ofta jag äter, jag har ätit alldeles för lite hela tiden och det är ju långt ifrån bra. Min kropp har ju inte haft några som helst resurser att ta av eftersom jag slarvat så. Oftast ingen frukost, sen lunch vid elva sen ingenting förrän typ fem halv sex oxh sen ingeting mer. Äta två ggr per dag är inte bra!! Så idag slet jag mig verkligen från jobbet för att gå och fixa lite gröt. Så enkelt och faktiskt väldigt gott och sen åt jag en banan innan lunch och sen tog vi lunchen vid tolv och vid 15 tiden tog jag två knäckemackor och när jag kom hem så smakde jag på älsklingens LCHF pannkakor som han gjort, helt ok faktiskt, ok inte lika gott som vanliga men det funkade absolut :)

Så jag måste verkligen försöka äta 5 ggr per dag för att jag skall få resultat på min viktnedgång och så skära ner på kolhydraterna, jag kommer inte att sluta helt för jag blir så fruktansvärt deppig. Men mindre portioner och definitivt mindre kolhydrater och så slänga in träning där också så blir det nog bra skall ni se.....

Leia har varit lite piggare idag men hon har en fruktansvärd slemhosta som inte låter allt för trevlig. Man får nog tänka sig för så att man inte skickar henne till dagis allt för tidigt även om hon verkar piggare. I morgon kommer snälla svärmor hit för att hjälpa till med Leia, vilket är väldigt bra för då är det en vab dag mindre. Varken han eller jag har tid med det riktigt då vi båda har varit sjuka...

Nä nu gäspar jag snart käken ur led och det brukar betyda att det är dags för bästa sängen ;)

Så natt natt från mig å sov gott <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar